Най-известните британски велосипеди – продължение
превод от материал на Аластер Суки
На 29 юли 1992 г. Крис Бордман станал първият британец, с олимпийски медал за колоездене след повече от 70 години. Той стигнал до златото на финала на надбягването от 4000 метра на олимпийските игри, проведени в Барселона. Велосипедът, с който спечелил, Лотус тип 108, има профил на атакуващ самолет от типа Стелт. Негов изобретател е самоук инженер от Норфолк и ентусиаст в колоезденето Майк Бъроуз.
Неговото изобретение е лъскавият, монолитен, черен корпус от въглеродни влакна, проектиран за минимално въздушно съпротивление. Един от приятелите на Бъроус също бил запален велосипедист, който по случайност работел за британския производител на състезателните автомобили Лотус, намиращ се също в Норфолк. Той занесъл прототипа в работилницата на Лотус, и както си спомня Бъроуз. – Тестваха го в аеродинамичния си тунел и възкликнаха: „Хей! Какво по дяволите имаме тук? ” Лотус решили да инвестират в разработката на велосипеда и през следващите месеци те модифицирали и подобрили дизайна му. Когато най-накрая бил представен на световната сцена, на Олимпиадата в Барселона, заради неотразимия му, футуристичен външен вид той получил прякора „Супербайк“. А когато Бордман го карал, той разбил два пъти световния рекорд още в началните кръгове на състезанието, преди да изпревари съперника си в последната обиколка на финала по пътя към спечелването на златото.
Следва продължение